Ako získať klientelu pre masáž?

2.10.2023NapredovanieČítanie do 10 minút

Masérka a terapeutka Eva Kupilíková sa tentokrát s nami podelila o skúsenosti s rozširovaním svojej klientely. Toľko vychvaľované sociálne siete k tomu prakticky nevyužila, stavila na staré príslovie „dobré sa chváli samo“ a vyplatilo sa jej to. No predsa len existujú kroky, ktorými môžete šírenie svojej dobrej povesti a prílev nových klientov podporiť.

Noví klienti sú vítaní

Dobrú povesť treba budovať rovnako ako techniku masáže

Masér je viac ako živnostník. Je to do určitej miery pán svojho času a tiež polovičný kňaz. Trpezlivo vypočuje všetky radosti i strasti svojho klienta a nechá si ich pokorne pre seba. Na túto prácu potrebuje mať špeciálnu prípravu na psychohygienu, alebo naozaj dar od Boha, aby jeho bohumilá činnosť nebola jeho záhubou.

Psychohygiena je neskutočne dôležitá a netreba ju podceňovať. My maséri vlastne chodíme po pomerne tenkom ľade. Stretávame sa s boliestkami našich klientov a odolávame ich prenosu na seba.

Ďalšou výzvou pre nás masérov je, byť vždy v pohode. Pretože sme ako tie celebrity, vždy a všade na očiach. Ako sa naša tvár dostáva po povedomia viac ľudí, robíme sami sebe reklamu. Keď s deťmi jazdím po zábavných akciách v okolí, v diári si zvyčaje odnášam minimálne 2 objednávky na masáž.

Základom tejto reklamy je byť videná v čo najdokonalejšom svetle, pokojná, milá a v pohode. A aj keď by som si niekedy rada sadla skrútená s nohou cez nohu, uľavila si zhrbením, alebo povolením brucha… spomeniem si, že to nie je to, k čomu svojich klientov nabádam.

Dôležité je správať sa tak, ako učíte klientov, ísť im príkladom, podobne ako pri deťoch.

A keď potom stretnem svojich známych a dáme sa do reči, občas to skončí tým, že priamo na mieste opravujem tenisový lakeť, boľavé svaly na krku, alebo horšie sa ohýbajúce koleno. Potom sa pridávajú ďalší a ďalší záujemcovia, ktorí by tiež radi využili moju pomocnú ruku.

Poďme k samotnému začiatku, ako som sa ku svojej klientele dostala

Bolo to prostredníctvom iných služieb. Môj salón je totiž hneď vedľa kaderníctva. Na získanie klientely je to ideálne, na kľud pri masáži už tak veľmi nie, ale detaily stále ladím.

Úplne náhodou ma susedka kaderníčka oslovila s tým, že by potrebovala namasírovať a opraviť jej boľavé telo. Jazdila totiž rada na bicykli a psa mala pritom na vodidle. Ideálne na vyrotovanie panvy a stuhnutie svalov v oblasti krížov. Odvtedy so psíkom chodia pešo a vie, že takéto zlozvyky končia návštevou u mňa.

Opravila som ju a ona ma na oplátku začala odporúčať. Jej perfektné služby vyhľadáva veľa zákazníkov a ako to už býva, v kaderníctve sa preberie všeličo. Takže aj to, že vás niečo bolí. A ona posiela svojich klientov rovno ku mne. Pred masérňou mám dostatok vizitiek s kontaktom a klienti sa len hrnú.

Podobne to bolo aj na pedikúre.

Keď si budete myslieť, že už všeličo viete a máte vyskúšané na blízkych členoch rodiny a známych, zacieľte svoju pozornosť na kolegov v službách. Určite vašu pomoc ocenia, a keď im dáte na začiatok drobnú zľavu (aby ste ich nalákali vás vyskúšať), bude to milé gesto. Môžete sa tiež dohodnúť na vzájomnej spolupráci. Každý máme špecializáciu vo svojom odbore, a keď pochopíme, že pomáhanie si je nám na prospech, môže nás to len obohatiť.

Urobte si zoznam ľudí pracujúcich vo vašom okolí. Môže to byť napríklad predavačka v zdravej výžive, vaša účtovníčka, alebo finančný poradca, kozmetička, pedikérka, nechtárka…

Ďalšie možnosti, ako dať o sebe vedieť

Mám tiež vytlačené darčekové poukazy. Slúžia nielen ako darček, ale rada ich využívam ako formu poďakovania. Napríklad na Vianoce ich dostali pani učiteľky v škole a škôlke našich detí. Sú v kontakte s veľkým počtom ľudí, slovo dá slovo a stačí sa zmieniť, že niečo bolí a človek s tým chce niečo robiť, len nevie čo a kde. A spokojný klient odporučí vás.

Dobrá povesť a spolupráca profesionálov

Pri masáži tiež hovorím ľuďom o tom, ako je všetko v ľudskom tele prepojené, ako svaly navzájom súvisia a čo potom vzniká za bolesti a obmedzenia. Klienti si na to často spomenú, keď počujú, že ich blízki majú podobné ťažkosti a pošlú ich ku mne.

Veľa z týchto rád sa snažím masérskym kolegom odovzdať vo výukových videách na svojom webe. Na tieto veci som si prišla po rokoch praxe a aj vďaka tomu, že mi bolo dané zhora. Vy už takú dlhú cestu ako ja ujsť nemusíte. Všetko je pripravené, len sa pozrieť na môj web.

V dnešnej dobe sú veľmi populárne sociálne siete, ale čo sa týka samotných masáží, tak na reklamu som ich takmer nevyužila. Ústne podanie pre mňa bolo vždy spoľahlivejšie, takže zo začiatku, keď boli klienti spokojní som im hovorila: „A ak poznáte niekoho, kto má nejaké boliestky na tele, pokojne ho pošlite. Pozrieme sa, čo sa s tým dá robiť.“ A dnes mi volajú klienti, ktorí sú ochotní za mnou ísť aj hodinu cesty, aby som im pomohla. Majú masérov bližšie, ale na mňa majú pozitívne ohlasy od svojich známych, ktorým veria, a tak neváhajú vyskúšať mňa.

Pred pár mesiacmi sa stala taká veselá príhoda, kedy mi volal istý pán, či sa môže objednať na masáž. Ešte sa neuložil na lehátko a pýtal sa, či môže prísť aj kolega, že je tiež "rozbitý". Tento muž ku mne už chodí pravidelne pol roka a poslal mi svojich známych, tí poslali svojich blízkych a tí ďalších... už je to „tretia generácia“ odporúčaní, celkom asi 9 ľudí. A najkurióznejšie je, kde sa o mne dozvedel. To vraj bol v lese a stretol bývalého kolegu s manželkou. Pani za mnou chodí už od začiatku môjho pôsobenia a ako ju poznám, vychválila ma až do nebies. Poslala ho s tým, že si viem poradiť snáď so všetkým... Asi áno, keď už sa to vie aj v lese!

Ďalej som sa snažila mať vytvorené letáčiky o ponúkaných službách. Takže som vždy poprosila spokojného zákazníka, aby letáčik vyvesil v práci. A postupom času sa to vyplácalo. Čím viac možností vyskúšate, tým rýchlejšie a viac budete vyhľadávaní.

Nutným základom ale stále zostáva mať znalosti. A nebáť sa tieto znalosti používať na rôznych ľuďoch. Mám zopár klientov, ktorí mi hovoria „rob si so mnou čo chceš, hľadaj a skúšaj, hlavne ak to pomôže“ a to je obrovské plus. Každý sme originál a čo platilo pri jednom, nemusí platiť pri ďalších troch. Aj keby to na prvý pohľad mohlo vyzerať zhodne, nevsádzajte na to.

A keď už konečne nájdem to správne, hovorím im: „A teraz si to pamätajte!“, ja to asi za čas vedieť nebudem, ale keď sa pripomeniete so svojou špecialitkou ohľadom masérskeho hmatu alebo svalu, rada vám zase uľavím od bolesti.

Klienti sa vo svojom okolí radi zveria s tým, že im je lepšie. To mi verte! U mňa to funguje spoľahlivo.

Vaša masérka a terapeutka Eva Kupilíková

Inšpiroval Vás článok k niečomu novému, ale chýba Vám vybavenie?
[blue_block_text]

Komentáre k článku 0

Buďte prvý, kto pridá komentár.