Ne(p)odpáľte sami seba: Masér a syndróm vyhorenia - 7 kľúčov prevencie (1/3) | velvesa.sk

Ne(p)odpáľte sami seba: Masér a syndróm vyhorenia - 7 kľúčov prevencie (1/3)

14.6.2022Život maséraČítanie na 5 minút

Pracovisko maséra patrí medzi zariadenia starostlivosti o ľudské telo. Ale tam to nekončí, pri masírovaní sa často dotýkame aj duše človeka. Práca s ľuďmi je veľmi náročná a podľa prieskumov sa syndróm vyhorenia masérom vôbec nevyhýba. V krátkej sérií článkov prinášame 7 kľúčových tipov, ako sa vyhoreniu vyhnúť a užiť si dlhú a spokojnú masérsku kariéru.

V prvej časti série sa sústredíme na hydratáciu, stravu a cvičenie ako základ pre dlhú a spokojnú masérsku kariéru bez bolestí a úrazov.

Masér a syndróm vyhorenia

Kľúč číslo 1: Piť

Otrepaná téma, iste. Ale napriek večnému opakovaniu sa stále nájdu ľudia, ktorí vypijú počas dňa minimum tekutín. Neskĺznite do argumentov typu „nepijem, aby som nemusel chodiť na wc“, sú scestné.

Prvými príznakmi dehydratácie okrem pocitu smädu sú únava a rýchlejšia unaviteľnosť, podráždenosť, strata koncentrácie, bolesti hlavy a krčnej chrbtice, suchá koža a znížené svalové napätie. Vy by ste chceli takého maséra?

Primerane hydratované telo podáva najlepší výkon. Telo je pracovným nástrojom maséra a je priam nevyhnutné venovať mu každodennú starostlivosť.

Kľúč číslo 2: Jesť

Všetci do istej miery ovládame teóriu správnej výživy. Ak vám prax v tejto oblasti pokrivkáva, nečudujeme sa. Výživových smerov je totiž nesmierne množstvo a každý tvrdí, že je ten správny. Ako sa v tom vyznať a najesť sa tak, aby ste vládali masírovať a mali dostatok energie aj na mimopracovné aktivity?

Masér by sa mal stravovať zdravo

No, najjednoduchšia rada je – jesť podľa seba. Sústreďte sa na základné potraviny a v ideálnom prípade si pripravujte jedlo sami. Sledujte, po ktorom jedle a akej porcii máte dostatok energie, vaše trávenie je v poriadku a dobre sa vám spí. Ak sa v tom strácate, poraďte sa s odborníkom na výživu a zostavte si svoje menu tak, aby ste sa cítili dobre a fit. Vyhýbajte sa potravinám, u ktorých si koledujete o nepríjemnosti: zle skladované jedlo alebo potravina po záruke; jedlá, na ktoré máte alergiu, ovocie postriekané chemikáliami, príliš mastné a ťažké jedlá ako fast food a podobne.

Nezabudnite si nájsť na jedlo čas. Ak sa každý druhý deň zľutujete nad klientom a objednáte si ho na masáž miesto svojej obedovej pauzy, vaše telo sa vám nepoďakuje.

Masér by mal byť primerane fit a správne stravovanie je základom tohto stavu. Náhle prepady energie a únava vám nielen znepríjemnia život, ale stoja často aj za úrazmi z nepozornosti.

Kľúč číslo 3: Cvičiť

Určite sa zhodneme, že masérina je fyzicky namáhavá práca. Prečo po tomto fyzickom výkone na pracovisku ešte vo voľnom čase cvičiť? Lebo telo v dobrom stave sa rovná viac zvládnutých masáží a to sa rovná viac peňazí. Ľahká matematika, však?

Samozrejme, nie je to len o tom, ako byť schopný odmasírovať viac alebo nebyť na konci dňa unavený a už iba padnúť do postele. Predovšetkým ide o celkovú pohodu maséra. A nikto nie je v pohode, keď je unavený, bolia ho ruky, kríže alebo nohy.

Ako cvičiť? To do istej miery závisí na vašej kondícií a type masáží, ktoré ponúkate. V každom prípade by to mala byť vyrovnaná kombinácia silového tréningu, strečingu a kardia.

Sila maséra nie je iba v jeho v rukách, vychádza z celého tela. Stabilita v nohách, pevné jadro s oporou svalstva brucha a chrbta (náš vlastný korzet) a primeraná sila v pažiach zabezpečia masérovi pohodu pri práci, prevenciu úrazov, natiahnutí svalov a šliach a preťaženia. Nemusíte hneď nutne naklusať do fitka, aj pravidelné cvičenie doma s vlastnou váhou a pomôckami vie výrazne posilniť telo.

Cvičenie je dôležitou súčasťou života maséra

Strečing je nevyhnutnosťou, ale nevyžaduje množstvo času. Dobrý zvyk je zaradiť si pár cvikov aj medzi jednotlivými klientmi. Svalstvo je zreťazené, takže napríklad skrátené hamstringy môžu znamenať stuhnuté kríže.

Kardio na prvý pohľad nevyzerá ako typ cvičenia, ktorý by bol pre maséra nevyhnutnosťou. Ale vytrénované srdce lepšie odoláva napríklad aj zmenám atmosférického tlaku a hodí sa aj pri žiadostiach klientov o dynamickejšiu, športovú masáž. A napríklad ak by ste uvažovali o zaradení aktuálne vysoko žiadanej maderoterapie do ponuky vášho salónu, vedzte, že tá si vyžaduje celkom švih a paru.

Starajte sa o seba a budete masírovať dlho a šťastne Nezabudnite, že jediné, čo neviete ovplyvniť, je genetika. Napríklad dlane a prsty sa nedajú zväčšiť ani zmenšiť, musíme sa naučiť masírovať s takými, aké nám narástli. Nič neurobíte ani so svojou telesnou výškou. No všetko ostatné, vašu výživu, energiu a silu máte vo vlastných rukách.

Nabudúce si pohovoríme o práci, odpočinku a hraniciach. A poteší nás, keď nám dáte vedieť v komentároch, ako to vidíte vy.

Inšpiroval Vás článok k niečomu novému, ale chýba Vám vybavenie?
[blue_block_text]

Komentáre k článku 0

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Táto stránka používa cookies, aby vám priniesla čo najpríjemnejšiu používateľskú skúsenosť. Viac informácií