Office masáž na stoličke. Ako s ňou začať?

18.2.2021NapredovanieČítanie do 10 minút

Office masáž sa môže pre niektorého maséra stať denným chlebom, pre iného spestrením masérskej práce. V každom prípade je to jedinečná možnosť, ako priniesť relax a uvoľnenie do pracovných dní kancelárskeho zamestnanca a predstaviť masáž aj ľuďom, ktorí by inak tento antistresový zázrak nikdy neokúsili.

office masáž na stoličke obrázok

V tomto článku sa bližšie pozrieme na výhody i nevýhody office masáže pre všetky zúčastnené strany, ako aj na vybavenie, ktoré budete k tomuto druhu masáže potrebovať.

Skôr ako sa však k tomu dostaneme, vám ešte priblížime, kedy a prečo kancelárska masáž vznikla. Poďme na to.

Masáž na stoličke

Masážna stolička, šikovný skladací a prenosný kus masérskeho nábytku, oslavuje ešte len 35. narodeniny. V roku 1986 predstavil jej prvý prototyp Američan David Palmer. Do tajov umenia tlakovej masáže bez použitia oleja, ktorá sa prevádza na zemi alebo masážnej podložke, ho zasvätil jeho učiteľ pôvodom z Japonska, kde má táto masáž korene.

office masáž na stoličke obrázok
Američan David Palmer a jeho prvý prototyp masážnej stoličky z roku 1986. Zdroj: dicasdemassagem.com

Klienti si chválili pocit sviežosti a nárast energie po masáži, cítili úľavu od tlaku a stresu a celkový lepší stav organizmu, ktorý sa kladne premietal do ich výkonnosti.

Palmer chcel výhody masážnej terapie predstaviť aj ľuďom, ktorí nemali čas alebo finančné možnosti na to, aby absolvovali masáž v masérskom salóne.

Kancelárska, office alebo chair masáž, po slovensky masáž na stoličke, je pomerne nový a moderný fenomén. Jej hmaty a postupy pochádzajú z viacerých typov masáží (shiatsu, amma).

Prevádza sa na masážnej stoličke cez oblečenie, bez použitia oleja, trvá zvyčajne 10 až 30 minút a dá sa realizovať prakticky kdekoľvek.

Výhody a nevýhody

Dobre naplánovaná a vykonaná office masáž má samé výhody, a to tak pre maséra, ako aj pre klientov – zamestnanca aj zamestnávateľa.

Výhodou je, že tento typ masáže vieme poskytovať skoro všade. Stretneme sa s ňou na letiskách, trhoviskách, športových podujatiach, dňoch zdravia, firemných akciách, oslavách a podobne.

Klient sa nevyzlieka, masáž je pomerne rýchla, no veľmi osviežujúca, výborne odbúrava stres a uľavuje od najčastejších fyzických problémov, ktoré so sebou sedavé zamestnanie prináša: bolesti chrbtice, stuhnuté plecia a krk, syndróm karpálneho tunela, stuhnuté zápästia a prsty.

office masáž na stoličke obrázok

Pre maséra je táto masáž relatívne menej náročná a rozhodne vyžaduje menej vybavenia a prostriedkov ako klasická masáž na masérskom stole. V neposlednom rade býva aj dobre ohodnotená.

Zamestnanci osvieženie v podobe masáže v rámci pracovnej doby vítajú s nadšením a zvedavosť často privedie aj tých, ktorí inak na masáže nechodia. Pre maséra to preto môže byť dobrý zdroj novej pravidelnej klientely.

Zamestnávatelia si zvyknú efekt masáže vyhodnocovať prostredníctvom dotazníkov pre zamestnancov, ktorí ju absolvujú a v drvivej väčšine sa masáž stretáva s kladným hodnotením a subjektívnym pocitom odbúrania stresu, únavy a nárastu výkonnosti.

K miernym nevýhodám môže patriť nemožnosť výberu klienta a hlavne krátky čas masáže, v dôsledku čoho sa masér nemôže dostatočne venovať všetkým problémom, ktoré na tele klienta „objaví“. Na to ale office masáž ani nie je určená.

Masér sa okrem toho často musí uspokojiť s nie úplne vhodným prostredím na masírovanie (chodba, kútik v kancelárii), a preto musí byť kreatívny a flexibilný.

Striktný harmonogram

Tento typ masáže zároveň kladie vysoké nároky na časovú disciplínu maséra. Zamestnávatelia sa snažia využiť maséra na pracovisku efektívne, no nie vždy vedia zabezpečiť presnosť a dodržiavanie časového rozvrhu zo strany zamestnancov.

V ideálnom prípade organizuje príchod a prípadné výmeny klientov poverená osoba, nie masér.

Na strane maséra sa vyžaduje schopnosť dodržať často prísny časový harmonogram a pritom ostať uvoľnený a poskytnúť každému klientovi relaxačný a osviežujúci zážitok z masáže.

Nie pre každého

Pre niektoré typy zamestnaní sa office masáž nehodí. Neosvedčila sa najmä pri prácach, ktoré si vyžadujú väčšiu fyzickú námahu.

Uvoľnenie chrbta a rúk masážou a následný návrat k práci napríklad skladníci hodnotili ako kontraproduktívny – po práci sa cítili viac unavení a zvýšila sa hrozba vzniku úrazu.

Je preto úlohou maséra, aby zamestnávateľovi vysvetlil, pre ktoré kategórie zamestnancov je office masáž v rámci pracovného dňa vhodná.

Ako začať?

Pozrime sa na office masáž v praxi. Kľúčové pre získanie firemnej klientely sú referencie a dobrá sebaprezentácia maséra.

Pre ponuku služieb sa odporúča vyberať podniky, ktoré poskytujú zamestnancom nejakú formu športu a wellness. Dá sa z toho usudzovať, že zamestnanci a vedenie podniku sú naklonení tejto forme relaxu.

Ak medzi vašich klientov patrí vedúci alebo zamestnanec personálneho oddelenia, môžete si skúsiť s touto osobou o office masáži pohovoriť.

Presvedčiť manažéra ľudských zdrojov o užitočnosti a potrebe office masáže je tajný tip na výhru – ak zmení zamestnanie, toto presvedčenie a dobré referencie o vás si prenesie aj na nové pracovné miesto.

Otvoriť dvere do sveta office masáže vám môže aj inštitúcia alebo lektor, ktorý ju vyučuje.

Pridajte sa k združeniam, ktoré takéto masáže pre firmy organizujú, a nechajte sa najímať na konkrétne podujatia. Môže to byť príjemné vytrhnutie z rutiny masérskeho salóna, spojené so zoznámením sa s novými ľuďmi a cestovaním na nové miesta.

Na prezentačné stretnutie, dohodnuté vo firme, sa vopred pripravte. Doneste si vizitky, letáky, priblížte svoju predstavu o priebehu masáže a stanovte aj cenu. Dobre urobíte, ak si so sebou prinesiete masážnu stoličku – jednak tým zjednodušíte vysvetľovanie, koľko priestoru potrebujete na prácu, a zároveň môžete poskytnúť ukážku zdarma.

office masáž na stoličke obrázok

Cena office masáže sa viaže buď na počet klientov, alebo na hodinu. Oba spôsoby cenotvorby majú svoje výhody aj nevýhody. Závisí tiež na zvyklostiach a požiadavkách samotného firemného klienta.

Čo potrebujete?

Vybavenie na office masáž je veľmi jednoduché. Masážna stolička, uteráky alebo jednorazové podhlavníky, nejaká forma časomiery a dezinfekcia na vybavenie a na ruky sú „must have“.

office masáž na stoličke obrázok
Masážna stolička Lipt, vyrobená z tvrdého bukového dreva, vám poslúži dlhé roky.

Hodiť sa bude tiež hudba (prehrávač, reproduktor, prípadne slúchadlá, podľa priestoru, v ktorom budete masírovať), éterický olej alebo difuzér, sponky či štipce do vlasov (klienti vlastné v práci nemusia mať).

Myslite aj na pitný režim, prípadne jedlo pre seba. Nepočítajte automaticky s tým, že vám uvaria kávu alebo ponúknu vodu.

Čo sa týka priestoru, v ktorom budete masírovať, vyžadujte pokojný kútik (ideálne s možnosťou vetrať cez okno) so stolíkom alebo poličkou, kam si uložíte veci, nádobou na odpad a s prístupom k elektrickej sieti, aby ste si vedeli nabiť mobil alebo prehrávač.

Odhadnite svoje možnosti

Buďte opatrní a nesľubujte masáž pre väčšiu klientelu, akú ste schopní spracovať.

Pri plánovaní myslite aj na nutné prestávky – odporúča sa minimálne 10 minút každé dve hodiny a pri viac ako 6-hodinovej šnúre si už naordinujte aspoň 30-minútovú prestávku na jedlo a oddych.

Pokiaľ sa dostanete do bodu, že záujem preváži vaše časové a fyzické možnosti, zvážte spolupráce s inými masérmi.

A aké sú vaše skúsenosti s office masážami? Podeľte sa o ne v komentároch pod článkom.

Inšpiroval Vás článok k niečomu novému, ale chýba Vám vybavenie?
[blue_block_text]

Komentáre k článku 0

Buďte prvý, kto pridá komentár.

Táto stránka používa cookies, aby vám priniesla čo najpríjemnejšiu používateľskú skúsenosť. Viac informácií