8 častých chýb, ktorých sa dopúšťajú neskúsení maséri

14.6.2021Život maséraČítanie do 10 minút

Neprerušujte masáž telefonátmi či inými povinnosťami - pôsobí to neprofesionálne. A ak sa chcete stať vynikajúcim masérom, nerobte ani ďalšie z chýb, ktoré spomíname v tomto článku.

Bolestivá masáž zamračený výraz ženy

Nepríjemné prostredie

Pokiaľ ide o atmosféru, klient sa musí cítiť príjemne a pohodlne. Preto v masážnom salóne alebo u vás doma vytvorte prostredie bez neporiadku, nepríjemných pachov a rušivých hlukov.

V ideálnom prípade namiesto ticha nechajte pustenú pokojnú hudbu, pri ktorej klient dokonale zrelaxuje.

Okrem toho myslite aj na teplotu prostredia, v ktorom masírujete. Klienti sa počas masáže vyzliekajú, takže v miestnosti nesmie byť zima, zároveň by však nemala byť ani prekúrená.

Masáž zahrieva telo a v kombinácii s prílišným teplom by sa klient mohol cítiť nepohodlne a prehriato.

Pozor na nekvalitné vybavenie

Rovnakú pozornosť venujte aj masérskemu vybaveniu. Opotrebované uteráky či plachty alebo náčinie, ktoré ste si nestihli vyčistiť – takéto pomôcky nebudia dobrý dojem.

Nemenej dôležitý je masážny stôl. Na nekvalitnom modeli síce čo-to ušetríte, ale klient sa k vám už nemusí vrátiť, pretože sa necítil pohodlne.

Odporúčame vám teda vybrať si kvalitný masérsky stôl s podhlavníkom, otvorom na tvár a opierkami na ruky. Takisto zvážte aj materiál, z ktorého je stôl vyrobený.

Masážny stôl skladací drevený Lipt®D-05
Masážny stôl Lipt® D-05 sa vyrába z kvalitného bukového dreva.

Menej kvalitné modely nemusia byť také pevné ako poctivé drevené či elektrické lehátka, ktoré sa vyrábajú z kovových materiálov

.

A keď už spomíname materiál, nezabudnite si poobzerať vrchnú časť stola. Tá pri akurátnej hrúbke a s protišmykovým poťahom vytvorí klientovi dostatočný komfort.

Prejavy zlej nálady

Určite nám dáte za pravdu v tom, že masér má pôsobiť vľúdne, príjemne a starostlivo. Jednoducho, mal by to byť človek, s ktorým sa cítite dobre a ktorý vám poskytne príjemný zážitok.

Akokoľvek sa to zdá nemožné, pred klientmi by ste nemali prejavovať zlú náladu. A to nielen počas masáže, ale po celú dobu, keď sú u vás v salóne. Keď si klient všimne vašu zlú náladu, bude preňho ťažšie uvoľniť sa a zrelaxovať.

Sústredený masér pri klasickej masáži chrbta

Nevhodný spôsob komunikácie

Ak ste si doteraz mysleli, že komunikácia k masáži patrí za každých okolností, nie je to tak. Rozprávanie sa odporúča len vtedy, keď začne hovoriť klient.

Nikdy však nehovorte veľa a už vôbec nie o vašich záležitostiach. Niektorí klienti počas masáže v tichosti meditujú a odpočívajú, čo je napokon žiaduce. Ak ich pokoj narúšate zbytočnými rečami, kazíte si tým reputáciu.

Na druhej strane však nezostávajte celkom ticho. V prípade, že klient naozaj potrebuje hovoriť, počúvajte ho a snažte sa s ním nadviazať uvoľnenú konverzáciu.

Ignorovanie požiadaviek

Niektorí klienti žiadajú maséra, aby im neprechádzal cez určité partie tela alebo zmiernil tlak pri masáži. Môže to byť kvôli úrazu, konkrétnej technike alebo len preto, že im to je nepríjemné. Keď vás teda klient o niečo požiada, neignorujte ho a vyhovejte mu.

Samozrejme, to neznamená, že musíte urobiť všetko. Aby mal klient čo najlepší pocit, musíte sa navzájom zhodnúť na type masáže a výbere techník.

Inak povedané, klient vám ozrejmí, o čo má záujem a čo si, naopak, nepraje. Vy ho zas počúvajte a zároveň mu odporučte techniku, ktorá sa preňho hodí. Takto spoločne nájdete spôsob masáže, ktorý je preňho najvhodnejší.

Nesústredenosť pri masáži

Ak nepočúvate klienta, je dosť možné, že premýšľate nad niečím iným a nevenujete sa naplno masírovaniu. Nedostatočné sústredenie má však viacero podôb. Klient nebude spokojný ani vtedy, ak masáž neustále prerušujete.

Takže žiadne telefonáty či vybavovanie pracovných záležitostí. Keď masírujete klienta, venujte mu všetok čas a energiu. Dávate mu tým najavo, že je pre vás dôležitý a že mu prostredníctvom masáže chcete dopriať oddych a úľavu.

Ak masáži nevenujete dostatočnú pozornosť, klient vás nevníma ako profesionála a pokojne sa môže sa stať, že si časom nájde iného maséra. V horšom prípade môže dôjsť k tomu, že kvôli nesústredenosti klientovi ublížite. A to nechce urobiť žiadny masér. Skúsený ani začiatočník.

Klasická masáž vetranie otvorené okno

Preceňovanie schopností

Keď už hovoríme o skúsenostiach a znalostiach, nikdy ich nepreceňujte. Inak povedané, klienta neklamte a nezavádzajte. Do vášho inzerátu alebo popisu práce uvádzajte len tie masáže, ktoré naozaj ovládate.

V tomto prípade platí, že je lepšie spomenúť dve až tri masáže, ktoré zvládate naozaj dobre, než vypisovať dlhý zoznam techník a dostatočne ich neovládať. Klienti si totižto všimnú, ako na nich masáž pôsobí a či ju vykonávate správne.

Aby ste sa neustále zlepšovali a mohli o sebe tvrdiť to najlepšie, absolvujte čo najviac kurzov. Prípadne študujte podrobne zopár techník a špecializujte sa len na vybrané masáže.

Zlé plánovanie

Aj keď sa to tak na prvý pohľad nezdá, maséri nepracujú, len keď masírujú. Okrem toho sa musia venovať aj administratíve. A ak pracujú ako jednotlivci vo vlastnom salóne, sami si ho musia udržiavať v čistote.

Čo tým chceme povedať? Ak s masírovaním ešte len začínate, nezabudnite si prácu dobre naplánovať. Klientov objednávajte na presný čas a nechávajte si medzi masážami kratšie prestávky. Tie využijete na spomínané čistenie a dezinfekciu priestorov.

Popri tom si vyhraďte čas aj na objednávanie produktov, administratívne činnosti a prestávky pre seba na jedenie a pitie.

Vo výsledku tak dosiahnete, že klienti nebudú na nič čakať a prídu do príjemného prostredia. Vám to zas pomôže v tom, že nebudete mať nepríjemný pocit z nevybavených povinností.

Inšpiroval Vás článok k niečomu novému, ale chýba Vám vybavenie?
[blue_block_text]

Komentáre k článku 0

Buďte prvý, kto pridá komentár.